"Үлгілі" жалпы орта мектебі http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/ ru "Үлгілі" жалпы орта мектебі DataLife Engine "Мен оқушы болғанда... " Ата-аналарға арналған тренинг http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/main/93-men-oushy-bolanda-ata-analara-arnalan-trening.html http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/main/93-men-oushy-bolanda-ata-analara-arnalan-trening.html
Мақсаты: әр отбасының бала тәрбиесіне белсене қатысуының маңызын арттыру. Баланың мейірімді сыпайы әдеттерді бойына сіңіріп өсу жолдарын ата - аналармен бірлесе қарастыру




]]>
Мақсаты: әр отбасының бала тәрбиесіне белсене қатысуының маңызын арттыру. Баланың мейірімді сыпайы әдеттерді бойына сіңіріп өсу жолдарын ата - аналармен бірлесе қарастыру




]]>
admin Thu, 04 Jan 2024 15:48:53 +0600
Диплом http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/o-detskom-sade/zhetstktermz/94-diplom.html http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/o-detskom-sade/zhetstktermz/94-diplom.html


]]>



]]>
admin Fri, 11 Jun 2021 17:01:40 +0600
Технология пән бірлестігі http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/o-detskom-sade/prepodavateli/49-tehnologiya-pn-brlestg.html http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/o-detskom-sade/prepodavateli/49-tehnologiya-pn-brlestg.html Технология пән бірлестігі
 

 


]]>
 

 

Технология пәнінің апталықтың іс жоспары 


 



 

 


 

 

 

 

 

 

 

 


Технология пән мұғалімі Г.Құдіретова

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 "Алтын күз"










2022 - 2023 оқу жылы

Түркістан облысы адами әлеуетті дамыту басқармасының «Облыстық қосымша білім беруді дамыту орталығы» 
           Балалар жылы аясында Түркістан облысында өткізілген «TURAN-BALAFEST»  онкүндігінің «1маусым-Балалар құқықтарын қорғау күні  іс-шарасында Мақтаарал ауданынан  «Үлгілі» ЖОМ көркем еңбек пәні мұғалімі Кудиретова Гулмира үздік ұлттық қолөнер шығармашылық көрмеге қатысты





Үлгілі  жалпы   орта мектебінде  6  сыныптар  арасында қолөнерден  атап  айтқанда   ағашты   бедерлеп   оюдан  байқау  болып  өтті. Байқауға  әр  сыныптан  3 оқушыдан   қатысты. Үйірмеде   оқушылар   ағаш   оюдың  қыр   сырларын  үйренді





]]>
admin Wed, 21 Oct 2020 17:10:57 +0600
Аға тәлімгер http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/o-detskom-sade/administraciya/92-aa-tlmger.html http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/o-detskom-sade/administraciya/92-aa-tlmger.html Аға тәлімгер

Алтынбеков Нұрсұлтан

]]>
1 қыркүйек - Білім күні (тәрбие сағаты)

"Айгөлек - 2020" байқауы (қашықтан)
ІІ орын иегері ПОЛАТ ЖАННА




ЖАС ҰЛАН ұйымы мүшелерін қашықтан сайлау сәті




ЖАС ҰЛАН ұйымының ұстаздарына дайындап жатқан арнайы видео құттықтауын дайындап жатқан сәті



"Менің жазғы демалысым" атты сурет байқауы (қашықтан)




5 "А" сынып оқушылары 
"ОЙ-ЗЕРЕК" қашықтан олимпиадасы 







КҮЗГІ ПЕЙЗАЖ (қашықтан сурет салу байқауы)
5-6 сынып оқушыларының еңбектері




"АЛТЫН КҮЗ" байқауы (қашықтан) 


Өзін-өзі басқару ұйымына президенттік сайлау



1 қазан қарттар күні.
Қарттарым асыл қазынам.



Ұстаздар мерекесі


Патриоттық өлеңдер мәнерлеп оқу сайысы




Күзгі балл




Алтын күз сурет байқауы




Жол ережесін білейік Аман есен жүрейік



Жас Ұлан ұйымына ант қабылдау


ЕЛІН СҮЙГЕН, ЕЛІ СҮЙГЕН ЕЛБАСЫ!






]]>
admin Tue, 20 Oct 2020 17:23:16 +0600
Ахментаева А http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/o-detskom-sade/administraciya/28-mektep-diretkory.html http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/o-detskom-sade/administraciya/28-mektep-diretkory.html  

Мектеп директоры:

Ахментаева А.

№ 50 "Үлгілі" жалпы орта мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі

 

     Мектептің білім сапасын арттыруда педагогтың жауапкершілігі зор болса, заман талабы педагогтан кәсіби білімді, білік пен дағдыны, мақсат қоюшылықты игеруге деген қызықғушылық және білім  беру қызметінде ынталылық, педагогикалық және әлеуметтік педагогика мен психологияның негіздерін қолдана білу қабілетін талап етеді. 
      Мектебімізде білім сапасын арттыру, болашақ білімді тұлға қалыптастыруда, мұғалімнің кәсіптік шеберлігін, құзырлығын арттыруда мектеп жұмысының, әдістемелік жұмыстың, ұжымдық, топтық, жеке белсенді түрлері мен әдістері кеңінен қолданылуда.  Сонымен қатар, озат тәжірибелер бойынша іс - тәжірибе тарату жұмыстары, шығармашылық есептер беру, әдістеме бірлестігінің апталықтары, оқушылардың кіші ғылыми жұмыстары, әдістемелік сипаттағы семинарлар, конференциялар өз жалғастарын табуда.
  Білім сапасын арттыру бағытында бағдарлама жасалынған:
- Жеке тұлғаны, дарынды шығармашылықпен жұмыс істейтін тұлғаны қалыптастыру жолдары.
- Дарынды оқушылардың жұмысын жолға қою, әрбір оқушыны дарындылыққа жетелеу жұмыстары.
- Оқушыларды ыстық тамақпен қамтамасыз етілуін қадағалау болып табылады. 
     Озық тәжірибелі мұғалімдеріміздің озық тәжірибиелері аудан, облыс, республика көлемінде таратылып жүр. Сондай-ақ мектебімізде түрлі іс - шаралар, конкурстар жандандырыла өтіліп отырады. Сынып бөлемелері түгелімен демеушілердің көмегімен жоғары деңгейде, талапқа сай жабдықталған. Мектепте тілге тиек етерліктей жетістіктерімізде бар. Атап айтар болсақ, оқушыларымыз пән мұғалімдеріміздің аудан, облыс, көлемінде жүлделі орындардың иегері болып отырған жайымыз бар. Келешекте мектебіміз толағай жетістіктерге жетеміз деген сеніміміз  мол.    

 



]]>
 


 


 Мектеп директоры:    Ахментаева А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


Жаңа жыл мерекесіне орай мектепте қайырымдылық 

іс - шарасы өтілді.

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 Мектеп тынысы

Мектептегі қол өнер көрмесі

 

 

 

Жас ұстаздармен бірге

 

 

 

Соңғы қоңырау  іс- шарасынан көрініс

 


 

 

"Рухани жаңғыру" бағдарламасы аясында мектептен шыққан танымал азаматтармен кездесу ұйымдастырылып отырылады. Кезекті кездесу аудандық маслихат депутаты, мектебіміздің түлегі Ералы Жумадиловпен өткізілді

 

 

 

 

 

 

Мектеп директоры А.Ахментаева өзі сабақ өтетін сыныбында 

сыныптан тыс іс-шаралар өткізуде

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 Әдебиетіміздің негізіне қаланған бірінші кірпіш - Абай сөзі, 

Абай аты боларға керек...Ең жоғары, ардақты орын - Абайдікі 


Ұлы Абайдың 175 жылдығына орай Үлгілі жалпы орта мектебінің 10 сыныптар арасында француз тілі пәні мұғалімі Ахментаева Айгүл және Қазақ тілі әдебиеті пәні мұғалімдері ұйымдастырылуымен, француз және қазақ тілінде Абай жайлы конференция өткізілді.


















"Өзін өзі тану пәнін оқытуда өмір сүре алатын тұлға даярлау" атты аудандық семинардан үзінді











Аудандық ашық есік күнінен







Туркия елі Стамбул қаласындағы тәжірибелік іс сапардан көріністен









Педагогикалық консилиум
Ата - анамен мен мұғалімдер кездесуі





Түркістан облысы, Мақтаарал ауданы бойынша 
Праймериз үміткері
#Primeries2020





Сайлауалды өткен іс шаралар








№50 "Үлгілі" жалпы орта мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі 

Жас түлек - 2021 

Мектебіміздің "Алтын белгі" иегерлері.


2020 - 2021 оқу жылының үздіктері





 "Тәуелсіздігіміздің 30 жылдығына" орай өткізілген 

іс - шаралардан көріністер



"Ұстаздық еткен жалықпас, үйретуден балаға", -  

демекші ұстаздарды мадақтау 




Мектебіміздегі сыныптан - тыс 

іс - шаралардан көріністер


"Ізденген жетер - мұратқа", - дегендей оқушыларымыздың жетістіктері

 


Білімдіден шыққан сөз 
Талаптыға болсын кез


Ата -  аналар жиналысы

Баланың бас ұстазы ата - ана 



"Жас Ұлан" ұйымына салтанатты ант қабылдау сәтінен 



Мақтаарал ауданының әкімінен  
Алғыс хат 



Мақтаарал ауданының құрметті азаматтары


Мақтаарал ауданының көрмесінде 


1 -қыркүйек білім күнінен

 2021 - 2022 оқу жылы

 


Ата - аналар кеңесінің төрағасы 

Ж. Сыдықов және ата - аналармен мен кездесу



Мектептің қамқоршылық кеңес отырысынан


Қамқоршылық кеңестің төрағасы Ж. Сыдықов 


Химия - биология апталығынан 



ҚР тұңғыш президенті Н.Ә. Назарбаевтан  
Алғыс хат 


Облыстық кіші ғылыми академиясынан оқушысы 

жүлделі орын алғаны үшін

 
Марапат 


"Зерде" ғылыми жобалар сайысының жүлдегері 

І дәрежелі диплом




"Ұстаздық еткен жалықпас- 

Үйретуден балаға!"  



"Мектеп - кеме
 Білім теңіз"

Білімдіге дүние жарық,

                                                Білімсіздің күні ғаріп


Облыстық пән олимпиадасының жүлдегерін дайындағаны үшін облыстық адами әлеуетті дамыту басқармасының басшысынан
 алғыс хат  алу сәтінен
Ұлы Жеңіске орай өткізілген мұғалімдер арасындағы сайыстан 
"Еңсесі биік ұлы Жеңіс"


"Наурыз - жыл басы"

 мерекелік іс - шарасынан 


НұрОтан партиясы аудандық филиалының  төрағасынан 

Алғыс хат 




]]>
admin Tue, 20 Oct 2020 16:42:54 +0600
Бастауыш сынып пән бірлестігі http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/main/51-bastauysh-synyp-pn-brlestg.html http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/main/51-bastauysh-synyp-pn-brlestg.html Бастауыш сынып пән бірлестігі
 

 


]]>

Қыдырбекова Айнұр апайдың "Шаңырақ отбасы тірегі" сайыс сабақ

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бекназарова Салтанат апайдың "Дарынды тапқыр оқушылар" сайыс сабақ

 


 

 

 

 

 

 


 

 Ұлықбекова Айжан апайдың "Жай сөйлем мен құрмалас сөйлем" ашық сабақ

 

 

 


 

 

 

 

 Құмсанбаева Сауле апайдың "Жақсылық пен жамандық" ашық тәрбие сағаты

 

 

 

 


 

 

 

 

Шынтаева Күлшат апайдың "Денеге қалай күтім жасаймыз?" ашық сабақ

 

 

 

 Мамытова Хайриниса апайдың "Білімпаз балапандар" сайыс сабақ

 

 

 

 

Мырзатаева Халия апайдың "Білімді шығар биікке" сайыс сабақ

 


 

 

 

 


 

 

Кенжаева Зинура апайдың "Қосу мен азайту" ашық сабақ

 


 

 

 

 

Каримова Гаухар "5 -ке көбейту және бөлу"  ашық сабақ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 
 
 
Бастауыш сынып пән бірлестігі
 

 "Үлгілі" жалпы орта мектебінің  бастауыш сынып мұғалімі

 

 

Қыдырбекова Айнұрдың әдебиеттік оқу пәнінен ашық сабағы


2016-2017 оқу жылы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақтың  тақырыбы:  Сын есім.

Сабақтың мақсаты:

Білімділігі: Жаттығулар мен тапсырмалар орындау арқылы оқушылардың сын есім туралы алған білімдерін еске түсіру, тереңдету,бекіту.

Дамытушылығы: Оқушылардың  сөздік қорын , шығармашылық қабілетін, сауатты әрі көркем жазу дағдысын жетілдіру, дамыту.

Тәрбиелігі: Тиянақтылыққа, ұқыптылыққа тілді құрметтеуге, ұйымшылдыққа тәрбиелеу.

Көрнекілігі: интерактивті тақта, кестелер, сызбалар.

Әдісі: СТО стратегиялары, топпен жұмыс, шығармашылық тапсырма.

Пәнаралық байланыс:  математика, дүниетану, әдебиет

Сабақтың барысы: 

 

І. Қызығушылықты  ояту.  

Топқа  бөлінеді 

 1 топ-қызыл  гүл

2 топ –сары  гүл

3 топ –көк  гүл

4 топ –ақ  гүл  

    

  Ынтымақтастық  атмоферасы

1) "Досым  қандай?" тренингі

Әр оқушы досының  атының бас әрпінен басталатын сын есім айта отырып  таныстырады. Мысалы: Әдемі Әйгерім

2) «Желпуіш »   әдісі бойынша ой қозғау.\ереже қайталау\

 

 3)  «Жұптық жұмыс»  арқылы бір -бірінің  үй  тапсырмасын тексереді

418-  жатттығу

   Сергіту сәті

         

 

      II. Мағынаны  тану

4) 422-жаттығу  

Жұмбақты оқы, шешуін  тап. Сын  есімдерді тап.

Жауабы: күнбағыс

   

5 )    "Менің бағытым” ойыны

1. тәтті                                                       ағаш

2. түзу                                                        адам

3. тегіс                                                       қант 

4. суық                                                       қоян

5. сұр                                                          су

6. ақылды                                                 жер

 

6)423-жаттығу  

Сұрақтардың орнына  тиісті  сөздерді қойып   көшіріп  жаз

 

      1.Әселдің (қандай ?)көйлегі  бар. 2.Мен (қандай ?)  кітап  оқыдым.3. Бізге   (қандай ?) оқушылар   көмектесті. 4. Ауылда   (қандай ?)   үйлер көбейді.  

  

 

7)    Семантикалық  карта

Не?

Түсі

Көлемі 

Дәмі

Пішіні 

қарбыз

жасыл

үлкен, кіші

тәтті

дөңгелек

тұз

ақ

ұсақ

ащы

дөңгелек

құрт

ақ

кіші

ащы

дөңгелек

 

 

8)   Ой толғаныс 

424– жаттығу.

Сын  есімдерді үлгі  бойынша мағынасына  қарай  топтастыр

Үлкен,ірі,қоңыр,жасыл,домалақ, қышқыл, ащы,ұсақ, боз, күлгін, дәмді,тәтті, сопақ.

 

 

          Түс               Дәм                 Көлем              Пішіні

қоңыр         қышқыл             үлкен               домалақ

жасыл           ащы                    ірі                 сопақ

боз                дәмді                  ұсақ              

күлгін          тәтті                   кіші

 

 

 

III.Қорытынды 

 

9) Шығармашылық  жұмыс

     Торкөздерге Асыл  қандай оқушы екенін  анықтайтын сөздер  тауып жаз. Сондай оқушы  туралы әңгімеле.

 

 

 

 

 

 IV.Бағалау

  

 10)  Табыс критерийі  арқылы  бағалау

Табыс  критерийі.

              

 

            

 

 

Ереже  айту    

                     Жұмбақ              

                     шешу                      Тақтамен           Топпен                            

                                                      жұмыс            жұмыс                     Шығармашылық 

                                                                                                               жұмыс                                                                                   

 


                              «Үлгілі»  жалпы  орта  мектебі»

                      коммуналдық   мемлекеттік  мекемесі

Ормандағы оқиға 

4Ә сынып Қыдырбекова Айнұр


 

 

 

 

 

"Ондықпен санау" атты ашық сабақ

 

 

 

 

 

 

 

 

 


"Қ" дыбысы мен әрпі" атты ашық сабақ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бұхаровв Жұмагүл 4 СЫНЫПТАР АРАСЫНДА  дүниетану пәнінен сайыс сабақ тақырыбы Білімді мыңды жығар





4 сынып Бастауышым балбұлағым тәрбие сағаты Қыдырбекова Айнұр


Ашық сабақ тақырыбы "Қазақ хандығы қашан құрылды"
Сыныбы 3"А"
Сынып жетекші Қалжанова Əлия




4 Ә сынып Достық сезім




Бекназарова Салтанат сауат ашу Қ дыбысы мен әрпі 1 Б сынып



2 ә сынып қазақ тілі "Дауыссыз к мен г дыбысы"




Күз береке-күз мереке!





"ӘН КӨҢІЛДІҢ АЖАРЫ" 1 сыныптар арасында ән байқауы ұйымдастырылды.Байқаудың мақсаты жас бүлдіршіндердің бойындағы таланттарын байқау болды.Байқау соңында жеңімпаздарды силықтармен мараппатады.







"Адамды адаммен, халықты халықпен теңестіретін-білім" деп М Әуезов айтқандай егемен елдің болашағын өркендететін бала бойындағы дарындылық пен талантын ашатын ұстаз.Осы мақсатқа орай "Үлгілі" жалпы орта мектебінде әдістеме бірлестік мүшелерімен тәжірибелер алмасу мақсатында бастауыш әдістеме бірлестігінің жетекшісі А.Қыдырбекова және бастауыш сынып мұғалімі  Ұлықбекова Айжан "Дарынды шәкірт-беделді ұстаздан " тақырыбында әңгіме-дебат өткізді.
Дебатта тәжірибелі мамандар мен жас мамандар өз ойларын ортаға салды. 
Дебат жоғарғы деңгейде өтілді.



"Үлгілі"жалпы орта мектебінің 3 сыныптар аралығында қысқы демалыс кезінде"Менің сүйікті ақыным!" атты қашықтықтан мәнерлеп оқу байқауын өткізді.Мақсаты: оқушылардың демалыс кезінде өздері ұнатқан ақын-жазушылардың өлеңдерін жаттап,мәнерлеп оқу.Байқау қорытындысы бойынша жүзден жүйрік шыққан оқушылар 3"А" сыныбынан Мыңбосын Мейіржан,3 "Ә" сыныбынан Төлеп Айару, 3  "Б" сыныбынан Шаймерден Сағи, 3"В" сыныбынан Торехан Әлинұр


"Үлгілі"  жалпы орта мектебі мектеп алды даярлық тобының ұстаздары бастауыш сынып оқушыларымен "Жолда жүру ережесін білесің бе?" тақырыбында сұрақ-жауап жұмыстарын жүргізді.Оқушыларға көңілді әсер қалдыру үшін керемет сыйлықтар үлестіріп отырды.






"Үлгілі"  жалпы орта мектебі мектеп алды даярлық тобының ұстаздары бастауыш сынып оқушыларымен "Жолда жүру ережесін білесің бе?" тақырыбында сұрақ-жауап жұмыстарын жүргізді.Оқушыларға көңілді әсер қалдыру үшін керемет сыйлықтар үлестіріп отырды.






50"Үлгілі"ЖОМ мектепалды даярлық сыныбының тәрбиешісі
 Ордабекова Кулжарқын  ашық сабақ өтті.





МАД "Ә" сынып тәрбиеленушілерімен ашық сабақ өтілді.
Сөйлеуді дамытудан "Көлік және оның түрлері "
Тәрбиеші:Әбіл Күлімай










2022 - 2023 оқу жылы 

"Тіл арқылы тіршілік жаңарады!"атты поэзия кешінде 4"Ә" сынып оқушылары ақын-жазушылардың Ана тілі туралы жазған жырларын мәнерлеп оқыды.Кеш барысында балалар Ана тіліне деген ыстық сезімдерін білдірді.




4"Ә"сынып "Күз-береке,Күз-мереке"тақырыбында тәрбие сағаты. Оқушылар "Күздің кереметі" атты  қолөнер көрмесін ұйымдастырды







]]>
admin Tue, 20 Oct 2020 13:02:44 +0600
Ата –аналарға арналған кеңес http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/3-ata-analara-arnalan-kees.html http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/3-ata-analara-arnalan-kees.html

Егер баланы:

* Көп сынасаңыз - кінәлауды үйренеді;

* Өшпенділікті көп көрсетсе - төбелесуді үйренеді;

* Көп келемеждесе – ұялшақ, жасқаншақ болуды үйренеді;

* Көп масқараласа – өзін кінәлі сезінуді үйренеді;

* Көбіне көңілін көтеріп, сергітсе – өзіне деген сенімділікке үйренеді;

* Көбіне мақтаса - бағалауды үйренеді;

* Шыншыл болсаңыз – әділдікке үйренеді;

* Қауіпсіздік сезімімен өмір сүрсе – сенуді үйренеді;

* Достық пен келісімнің ортасында өмір сүріп және өзінің қажет екендігін сезінсе – ол мына әлемнен махаббат пен сүйіспеншілікті табуды үйренеді.

]]>

Егер баланы:

* Көп сынасаңыз - кінәлауды үйренеді;

* Өшпенділікті көп көрсетсе - төбелесуді үйренеді;

* Көп келемеждесе – ұялшақ, жасқаншақ болуды үйренеді;

* Көп масқараласа – өзін кінәлі сезінуді үйренеді;

* Көбіне көңілін көтеріп, сергітсе – өзіне деген сенімділікке үйренеді;

* Көбіне мақтаса - бағалауды үйренеді;

* Шыншыл болсаңыз – әділдікке үйренеді;

* Қауіпсіздік сезімімен өмір сүрсе – сенуді үйренеді;

* Достық пен келісімнің ортасында өмір сүріп және өзінің қажет екендігін сезінсе – ол мына әлемнен махаббат пен сүйіспеншілікті табуды үйренеді.

]]>
admin Fri, 16 Oct 2020 11:47:15 +0600
Оқушыларға кеңес http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/oushylara/8-oushylara-kees.html http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/oushylara/8-oushylara-kees.html Жоғарғы сынып оқушыларына арналған психологиялық кеңес:

 

1.Стресс дегеніміз не?
Алғаш рет стрессті ғылыми тұрғыда Канадалық ғалым Ганс Селье сипаттаған.Бұл сөздің ағылшын тілінен аудармасы «Кернеу,қысым» дегенді білдіреді.Ол тәннің қоршаған орта тарапынан жасалған оқыс әсерге жауабын анықтатады.Яғни стресс тосын жағдайда қанға қажетті гармондардың жедел іске қосу,басқа да көптеген физиологиялық процестерді қайта құру арқылы тәнге сыртқы әсерге тойтарыс беруі үшін өзінің ішкі мүмкіндіктерін пайдалануы.
Ғалымның айтуынша,стресстің негізінен алғанда мынадай үштік белгісі бар:
1. (Бастапқы кезең), «Үрей сатысы» бұл қысымның алдында болатын кезең. Мысалы,бұдан былайғы тағдырыңызды шешетін сынақ алдындағы толғаныс.Бұл кезеңде стресстік салмаққа бейімделу процесі өтіп жатады,егер осы кезде үрейге төтеп бере алмасаңыз өліп кетуіңіз мүмкін.Мұндай жағдайда шығыстың ұлы ғұламасы Әбу Әли Ибн Сина тарапынанда баяндалады. Ол мынандай қызық жайтты сипаттайды.Екі қойдың қасына торға салынған қасқыр қойылады.Сонда жыртқыштың тура қақ маңдайына байланған қой қорқыныштан (стресс) көп ұзамай өліп кетеді.

2. Стресстітің жүзеге асуы.
Ол тәннің бейімделу мүмкіндіктерінің іске түсуі арқылы орындалады. Қажетті арнағабағытталған қуат қиындықты жеңуге көмектеседі. Сол арқылы алғашқы қорқыныш сезімін жеңесің. Ал егер қысым ұзақ уақыт бой бермесе, тән мүмкіндігі шектеулі болғандықтан оған төтеп бере алмайды. Ұзақ стресс және қиын жағдайдан шығу мүмкіндігінің жоқтығы жүйке стрессіне душар етеді.Организм өзінің бейімделу мүмкіндіктерін тауысады.Гиперстресс немесе дистресс соматикалық адреналдық жүйенің қорларын құртады. Ал қысқа мерзімді стресстер тәннің белсенділігін арттырып ширатады. Мысалы,спортшы жарысқа қатысу,артист сахнаға шығу кезінде толқу сезімін жеңу арқылы табысқа қол жеткізеді.
3. Постресс – діңкенің құру кезі.Ұзақ уақытқа созылып,жүйкеге үздіксіз қысым жасалуы әбден діңкелетіп денсаулықты бұзады.Стресстен тек жүрек талмасы,қан қысымы,невроз не болмаса жүйке аурулары ғана емес асқазанның ойық жарасы туындайды.

Естеріңізде болсын !
Егер сіз жоқ дегенде он минут күлсеңіз ағылшын психологтарының айтуы бойынша,сіздің ұйқыңыз тынышталып,санаңыз серігіп,жігеріңіз артады.
Егер өлең айтқанды ұнататын болсаңыз және де өлеңді күнде айтсаңыз онда өміріңіз әлдеқайда ұзарады. Зерттеулер көрсетіліп отырғандай ән салу тек қана кеуде бұлшық еттерін ғана дамытып қоймайды,сонымен қатар жүрек бұлшық еттерін де нығайтады.
Егер сіз сөйлемдермен сөйлеуді ұнатсаңыз және әрбір айтқан сөйлем сипаттамаларыңыз алты секундтан артық болатын болса, онда тыңдармандарыңыз нашар түсінеді. Неміс психологтарының айтуынша мұғалімдер секундтына екі сөзден артық сөз айтпауы керек. Яғни неғұрлым сөйлем қысқа болса,соғұрлым ол балаға түсінікті болады.

Өмірге қуанышпен қараңыз !!!
1. Оптимист болуға тырысыңыз.
Табысқа жетумен әріптсетеріңізбен жақсы қарым қатынастың ең дұрыс жолы, орнықты көңіл – күй мен кез келген мәселеде оңды шешім ұстану. Оңды эмоциялар – жұқпалы келеді. Көңіл – күйіңіз үнемі көтеріңкі болса, достарыңыз да, жанұяңыз да, оқушыларыңыз да өмірег қуанышпен қарауға берген мүмкіндігіңіз үшін сізге ризашылық сезімге бөлейтіні анық.
2. Қорқыныш сезімін жеңуге тырысыңыз.
Көңілде ұдайы қорқыныш сезімінің (фобиялар) болуы (ол тіпті абстрактілі қорқыныш болсын) – адамның жеке тұлғасын жоятын психологиялық инвлидацияның бірі формасы. Оған өз бетіңізше қол жеткізе алмасаңыз психолог пен психотерапевттің көмегін пайдаланыңыз.
3. Өзіңізбен өзіңіз жеке болуға уақыт табыңыз.
Кез – келген адамға жалғыз өзі қалып, өмір туралы, өзі туралы, пайда болған мәселелерді шешудің жолдары туралы ойлануға, серігуге, демалуға жеке уақыт керек – ақ. Бұл әсіресе мінез құлқы интровертке жататын адамдарға айырықша керек.
4. Айналадығыларыңыздың сізден тым көп нәрсе талап етуін болдырмаңыз. Қолыңыңыз тиіп, мүмкіндігіңіз болған кезде өзгелерге көмектесу бір бөлек те,адамды ұдайы басқа жұмыстарға «жегіп қойю» мүлдем бөлек нәрсе. Мұндай жағдай қайтала берсе,адамда біреудің өтінішін орындай алмағандықтан, өзін ұдайы кінәлі санау сезімі пайда болады.Кейде аздап эгоист болған пайдалы.
5. Өзіңізге ұнамайтын нәрсені ұнайтындай кейіп танытпаңыз.
Өзіңіздің сезіміңізді зорықтыру өте үлкен өмірлік энергияны қажет етеді.Көңіл күйіңіз бұзылады. Жеке тұлғалық қасиеттеріңізге нұқсан келтіреді. Батылдау болыңыз.
6. Өз баларыңызға артық қысым жасамаңыз. Жұмыста педегогикалық
профессионализм таныта отырып,көптеген ұстаздар оны үйде де жалғастырып отырғанын бақамай қалады. Нәтижесінде балаларға артық талаптар қойылады. Сондықтан өз балаларыңызға өзімен өзі болуға, өзін-өзі танытуға мүмкіндік беріңіз. Олар тек сіздің талаптарыңыздың мүддесінен шығуға талпынбайтын болсын. Олар өздері қалаған нәрсемен айналысқанда ғана өзіне деген сенімі артады.
7. «Бұл менің қолымнан келмейді» деген сөзді сирек айтуға тырсыңыз. Егер өзгелер сіздің мүмкіндіктеріңзге сеніп тұрса, өз күшіңізді неге сынап көрмеске? Сізге жаңа нәрсені бастауға өтініш түскен жағдайда, мұндай ұсыныстарды жіберіп алуға тырыспаңыз.
8. Көпшілік алдында сөйлеуге тартынбаңыз.Үлкен аудиторияның алдында сөйлеуге мүмкіндік туған жағдайда, одан бас тартудың қажеті жоқ. Көпшіліктің алдында сөйлеу өз ойыңызды қысқа да нұсқа жеткізе білу, үйретумен бірге табысқа жету үшін керекті қасиет,оқушылардың алдында стериотивті сөйлеуден де арылтады.
9. Дене сымбатыңызға көңіл бөліңіз. Дененің сымбатты болуы адамның психологиялық жағдайына әсер етумен қатар,оқушыларға үлгі бола алады.

ОҚУШЫЛАРДЫ ҰБТ-ҒА ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ДАЙЫНДАУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
ҰБТ дегеніміз не?
Бұл жаңа технологияларға негізделген, мектеп түлектерінің қорытынды мемлекеттік аттестациясын және колледждер мен жоғары оқу орындарына түсу емтихандарын біріктіретін, білім беру ұйымынан тәуелсіз, білім сапасын бағалаудың мемлекеттік жүйесі.
ҰБТ мақсаты: білімнің жоғары сапасын қамтамасыз ететін оқу жетістіктерінің сыртқы тәуелсіз бағасының жүйесін құру.
ҰБТ міндеттері:
1. Бірыңғай өлшеу материалдарының көмегімен білім сапасын мемлекеттік бақылау мен басқаруды қамтамасыз ету;
2. білім сапасын бағалаудың шынайылығын, дұрыстығын арттыру;
3. Жоғары және орта кәсіптік білімге қол жеткізуде әлеуметтік әділеттілікті қамтамасыз ету.
Қазіргі кезде оқушыларды ҰБТ тапсыруға психологиялық тұрғыдан дайындау қажет.
Тесті тапсыруға ешкім арнайы үйретпейді, бірақ соған қарамастан, ондай психологиялық білім өте пайдалы. Олар тестіге дайындалу тиімділігін арттырып, тесті кезінде өзіңді ойдағыдай ұстауға көмектесіп қана қоймайды, сонымен қатар ой жұмысы дағдыларын дамытуға, маңызды кездерде өзіңді жұмысқа жұмылдыруға, өзіңнің эмоцияларыңды қолға алуға көмектеседі. ҰБТ рәсімі ойыңды әбден жинақтап, бар назарыңды соған аударып, мұқият және ұқыпты болуды, бір тапсырмадан екіншісіне жылдам көше білуді талап етеді.
Тесті тапсыру процесін психологиялық қамтамасыз ету мәселесін талқылай отырып, оның 3 кезеңін атап өту қажет:
1. Тестіге дайындық, тесті алдында оқу материалын зерделеу;
2. Тестілеу алдындағы мінез-құлқың;
3. Нақты тесті кезіндегі мінез-құлқың.
Емтиханға тиімді дайындалу тәсілдері туралы ұсыныстар
Психология тұрғысынан қалай дайындалу керек
Аса ауыр кездерде басыңды жоғалтып алмас үшін, аса жоғары мақсатқа қол жеткізу үшін өзіңнің алдыңа аса жоғары міндет қойма. Жағдайдың әбден шиеленісуін күтіп отырма. Емтиханға алдын ала, аздап-аздап, бөлшектеп дайындалуға кіріс. Егер күш-жігерің мен ойыңды жинау қиынға соқса, алдымен ең жеңілдерін есте сақтауға тырыс, содан кейін күрделі материалды оқуға көш. Ішкі қобалжуды, шаршағандықты басуға, өзіңді бос ұстауға көмектесетін жаттығуларды күн сайын орында.
Көз шаршаса не істеу керек?
Емтиханға дайындалған кезде көзге көп жүк түседі. Егер көз шаршаса, бүкіл организм шаршады деген сөз: оның емтихан тапсырмаларын орындауға күші жетпейді. Көзге демалыс беру керек. Төмендегі жаттығулардың кез келген екеуін орында:
кезек-кезек жоғары-төмен (25 секунд), оңға-солға (15 секунд) қара;
көзіңмен өзіңнің тегіңді, атыңды, әкеңнің атын жаз;
қашықтағы затқа қара (20 секунд), сосын көз алдыңдағы параққа бірінші оңнан солға қарай, сосын солдан оңға қарай шаршының, үшбұрыштың суретін сал.
Күн тәртібі
Күніңді үшке бөл:
емтиханға күніне 8 сағат дайындал;
спортпен шұғылдан, таза ауада демал, дискотекаға барып билеп кел;
кем дегенде 8 сағат ұйықта; егер қажет деп санасаң түскі астан кейін өзіңе үзіліс жасап, аздап ұйықтап ал.
Тамақтану
Күніне 3-4 рет тамақтану қажет; тамақ нәрлі және дәрумендерге бай болсын. Грек жаңғағын, сүт өнімдерін, балық, ет, көкөніс-жеміс, шоколад же. Тағы бір кеңес: емтихан алдында аса тойып тамақ жеме.
Дайындалатын орын
Өзіңнің жұмыс орныңды дайындап ал. Үстелге сары немесе күлгін түстегі заттар немесе сурет қой, өйткені бұл түстер зияткерлік белсенділікті оятады.
Көп материалды қалай есте сақтауға болады
Материалдарды сұрақ бойынша қайтала. Басында есіңе түсір де, бар білгеніңді қысқаша жазып ал. Содан кейін ғана даталардың, негізгі оқиғалардың дұрыстығын тексер. Оқулықты оқып отырғанда басты, өзекті ойларды түртіп отыр – бұл жауаптың негізгі тармақтары болмақ. Кішкентай парақтарға әр сұраққа жауаптың қысқаша жоспарын құрастырып үйрен. Ертең емтиханға барамын деген күні жауаптың қысқаша жоспарлары бар парақтарыңды қарап шық.
Ойды, ойлау қабілетін қалай дамытуға болады.
1. Ақылды болғың келсе – ұғынықты сұрақ қоюға, бар зейінмен тыңдауға, байыппен жауап беруге және айтар ештеңең болмаса үндемеуге үйрен.
2. Оймен жұмыс істемей білім алуға болмайтындай, бірақ білім болмай ой да болмайды.
3. Ойлау қабілетін дамыту дегеніміз - өз ақылыңды біліммен қуаттау. Білім көзі әртүрлі болуы мүмкін: мектеп, кітаптар, теледидар, адамдар. Олар заттар мен құбылыстар туралы, адамдар туралы ақпарат береді.
4. Ойлау сұрақтан басталады. Барлық жаңа өнертабыстар «Неге?» және «Қалай?» деген сұрақтардың арқасында ашылған. Сұрақ қоюға және оған жауап іздеп үйрен.
5. Дайын стандартты шешімдердің көмегімен қажетті нәтижеге қол жеткізу мүмкін болмаған жағдайда ойлау қабілеті «іске кіріседі». Сондықтан ойлауды дамыту үшін затты немесе құбылысты әр қырынан көре білу, әдеттегіден жаңаның ізін байқау қабілетін қалыптастыру маңызды.
6. Заттың немесе құбылыстың әртүрлі қасиеттерін байқау, оларды өзара салыстыра білу қабілеті – ойлаудың қасиеті.
7. Адам объектінің белгілерін, қырларын қаншалықты көп байқаса, оның ойлау қабілеті соншалықты икемді және дамыған болады. Бұл қасиетті зеректікке арналған ойындармен, логикалық тапсырмалар мен басқатырғыштарды шешу арқылы жаттықтыру қажет.
8. Ойлау мен сөйлеу біртұтас. Ойлауды дамытудың басты шарттарының бірі – оқығанды еркін баяндап беру, пікірталасқа қатысу, жазба тілді белсенді пайдалану, өзің де толық түсінбеген нәрсені басқаға айтып беру.
Есте сақтаудың кейбір заңдылықтары:
1. Есте сақтау қиындығы оның көлеміне кері пропорционалды өседі. Қысқа сөзден гөрі үлкен үзіндіні жаттау анағұрлым пайдалы.
2. Бірдей жұмыс кезінде есте сақталатынның саны қаншалықты көп болса, түсіну деңгейі соншалықты жоғары болмақ.
3. Назар аударып (концентрированно) жаттағаннан бөліп жаттаған жақсы. Қатарынан жаттай бергенше үзілістермен жаттаған, бәрін бірден жаттағаннан аздап жаттаған жақсы.
4. Қайта-қайта жай оқи бергеннен ойша қайталаған анағұрлым тиімді.
5. Егер үлкен және кішкентай екі материалмен жұмыс істесең, үлкеннен бастаған дұрыс.
6. Ұйықтап жатқан адам жаттамайды, бірақ ұмытпайды да.
Жұмысқа қабілеттілікті қалпында ұстау
1. Ой және дене еңбегін кезектестіріп орындау
2. Гимнастикалық жаттығулардан кувырок, свеча, баста тұру сияқты жаттығулар пайдалы, өйткені ми жасушаларына қанның баруы күшейеді.
3. Көзіңді қорға, әрбір 20-30 минут сайын демалыс бер (көзіңді кітаптан алып, қашыққа қара).
4. Теледидар қарауды барынша шекте.

]]>
Жоғарғы сынып оқушыларына арналған психологиялық кеңес:

 

1.Стресс дегеніміз не?
Алғаш рет стрессті ғылыми тұрғыда Канадалық ғалым Ганс Селье сипаттаған.Бұл сөздің ағылшын тілінен аудармасы «Кернеу,қысым» дегенді білдіреді.Ол тәннің қоршаған орта тарапынан жасалған оқыс әсерге жауабын анықтатады.Яғни стресс тосын жағдайда қанға қажетті гармондардың жедел іске қосу,басқа да көптеген физиологиялық процестерді қайта құру арқылы тәнге сыртқы әсерге тойтарыс беруі үшін өзінің ішкі мүмкіндіктерін пайдалануы.
Ғалымның айтуынша,стресстің негізінен алғанда мынадай үштік белгісі бар:
1. (Бастапқы кезең), «Үрей сатысы» бұл қысымның алдында болатын кезең. Мысалы,бұдан былайғы тағдырыңызды шешетін сынақ алдындағы толғаныс.Бұл кезеңде стресстік салмаққа бейімделу процесі өтіп жатады,егер осы кезде үрейге төтеп бере алмасаңыз өліп кетуіңіз мүмкін.Мұндай жағдайда шығыстың ұлы ғұламасы Әбу Әли Ибн Сина тарапынанда баяндалады. Ол мынандай қызық жайтты сипаттайды.Екі қойдың қасына торға салынған қасқыр қойылады.Сонда жыртқыштың тура қақ маңдайына байланған қой қорқыныштан (стресс) көп ұзамай өліп кетеді.

2. Стресстітің жүзеге асуы.
Ол тәннің бейімделу мүмкіндіктерінің іске түсуі арқылы орындалады. Қажетті арнағабағытталған қуат қиындықты жеңуге көмектеседі. Сол арқылы алғашқы қорқыныш сезімін жеңесің. Ал егер қысым ұзақ уақыт бой бермесе, тән мүмкіндігі шектеулі болғандықтан оған төтеп бере алмайды. Ұзақ стресс және қиын жағдайдан шығу мүмкіндігінің жоқтығы жүйке стрессіне душар етеді.Организм өзінің бейімделу мүмкіндіктерін тауысады.Гиперстресс немесе дистресс соматикалық адреналдық жүйенің қорларын құртады. Ал қысқа мерзімді стресстер тәннің белсенділігін арттырып ширатады. Мысалы,спортшы жарысқа қатысу,артист сахнаға шығу кезінде толқу сезімін жеңу арқылы табысқа қол жеткізеді.
3. Постресс – діңкенің құру кезі.Ұзақ уақытқа созылып,жүйкеге үздіксіз қысым жасалуы әбден діңкелетіп денсаулықты бұзады.Стресстен тек жүрек талмасы,қан қысымы,невроз не болмаса жүйке аурулары ғана емес асқазанның ойық жарасы туындайды.

Естеріңізде болсын !
Егер сіз жоқ дегенде он минут күлсеңіз ағылшын психологтарының айтуы бойынша,сіздің ұйқыңыз тынышталып,санаңыз серігіп,жігеріңіз артады.
Егер өлең айтқанды ұнататын болсаңыз және де өлеңді күнде айтсаңыз онда өміріңіз әлдеқайда ұзарады. Зерттеулер көрсетіліп отырғандай ән салу тек қана кеуде бұлшық еттерін ғана дамытып қоймайды,сонымен қатар жүрек бұлшық еттерін де нығайтады.
Егер сіз сөйлемдермен сөйлеуді ұнатсаңыз және әрбір айтқан сөйлем сипаттамаларыңыз алты секундтан артық болатын болса, онда тыңдармандарыңыз нашар түсінеді. Неміс психологтарының айтуынша мұғалімдер секундтына екі сөзден артық сөз айтпауы керек. Яғни неғұрлым сөйлем қысқа болса,соғұрлым ол балаға түсінікті болады.

Өмірге қуанышпен қараңыз !!!
1. Оптимист болуға тырысыңыз.
Табысқа жетумен әріптсетеріңізбен жақсы қарым қатынастың ең дұрыс жолы, орнықты көңіл – күй мен кез келген мәселеде оңды шешім ұстану. Оңды эмоциялар – жұқпалы келеді. Көңіл – күйіңіз үнемі көтеріңкі болса, достарыңыз да, жанұяңыз да, оқушыларыңыз да өмірег қуанышпен қарауға берген мүмкіндігіңіз үшін сізге ризашылық сезімге бөлейтіні анық.
2. Қорқыныш сезімін жеңуге тырысыңыз.
Көңілде ұдайы қорқыныш сезімінің (фобиялар) болуы (ол тіпті абстрактілі қорқыныш болсын) – адамның жеке тұлғасын жоятын психологиялық инвлидацияның бірі формасы. Оған өз бетіңізше қол жеткізе алмасаңыз психолог пен психотерапевттің көмегін пайдаланыңыз.
3. Өзіңізбен өзіңіз жеке болуға уақыт табыңыз.
Кез – келген адамға жалғыз өзі қалып, өмір туралы, өзі туралы, пайда болған мәселелерді шешудің жолдары туралы ойлануға, серігуге, демалуға жеке уақыт керек – ақ. Бұл әсіресе мінез құлқы интровертке жататын адамдарға айырықша керек.
4. Айналадығыларыңыздың сізден тым көп нәрсе талап етуін болдырмаңыз. Қолыңыңыз тиіп, мүмкіндігіңіз болған кезде өзгелерге көмектесу бір бөлек те,адамды ұдайы басқа жұмыстарға «жегіп қойю» мүлдем бөлек нәрсе. Мұндай жағдай қайтала берсе,адамда біреудің өтінішін орындай алмағандықтан, өзін ұдайы кінәлі санау сезімі пайда болады.Кейде аздап эгоист болған пайдалы.
5. Өзіңізге ұнамайтын нәрсені ұнайтындай кейіп танытпаңыз.
Өзіңіздің сезіміңізді зорықтыру өте үлкен өмірлік энергияны қажет етеді.Көңіл күйіңіз бұзылады. Жеке тұлғалық қасиеттеріңізге нұқсан келтіреді. Батылдау болыңыз.
6. Өз баларыңызға артық қысым жасамаңыз. Жұмыста педегогикалық
профессионализм таныта отырып,көптеген ұстаздар оны үйде де жалғастырып отырғанын бақамай қалады. Нәтижесінде балаларға артық талаптар қойылады. Сондықтан өз балаларыңызға өзімен өзі болуға, өзін-өзі танытуға мүмкіндік беріңіз. Олар тек сіздің талаптарыңыздың мүддесінен шығуға талпынбайтын болсын. Олар өздері қалаған нәрсемен айналысқанда ғана өзіне деген сенімі артады.
7. «Бұл менің қолымнан келмейді» деген сөзді сирек айтуға тырсыңыз. Егер өзгелер сіздің мүмкіндіктеріңзге сеніп тұрса, өз күшіңізді неге сынап көрмеске? Сізге жаңа нәрсені бастауға өтініш түскен жағдайда, мұндай ұсыныстарды жіберіп алуға тырыспаңыз.
8. Көпшілік алдында сөйлеуге тартынбаңыз.Үлкен аудиторияның алдында сөйлеуге мүмкіндік туған жағдайда, одан бас тартудың қажеті жоқ. Көпшіліктің алдында сөйлеу өз ойыңызды қысқа да нұсқа жеткізе білу, үйретумен бірге табысқа жету үшін керекті қасиет,оқушылардың алдында стериотивті сөйлеуден де арылтады.
9. Дене сымбатыңызға көңіл бөліңіз. Дененің сымбатты болуы адамның психологиялық жағдайына әсер етумен қатар,оқушыларға үлгі бола алады.

ОҚУШЫЛАРДЫ ҰБТ-ҒА ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ДАЙЫНДАУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
ҰБТ дегеніміз не?
Бұл жаңа технологияларға негізделген, мектеп түлектерінің қорытынды мемлекеттік аттестациясын және колледждер мен жоғары оқу орындарына түсу емтихандарын біріктіретін, білім беру ұйымынан тәуелсіз, білім сапасын бағалаудың мемлекеттік жүйесі.
ҰБТ мақсаты: білімнің жоғары сапасын қамтамасыз ететін оқу жетістіктерінің сыртқы тәуелсіз бағасының жүйесін құру.
ҰБТ міндеттері:
1. Бірыңғай өлшеу материалдарының көмегімен білім сапасын мемлекеттік бақылау мен басқаруды қамтамасыз ету;
2. білім сапасын бағалаудың шынайылығын, дұрыстығын арттыру;
3. Жоғары және орта кәсіптік білімге қол жеткізуде әлеуметтік әділеттілікті қамтамасыз ету.
Қазіргі кезде оқушыларды ҰБТ тапсыруға психологиялық тұрғыдан дайындау қажет.
Тесті тапсыруға ешкім арнайы үйретпейді, бірақ соған қарамастан, ондай психологиялық білім өте пайдалы. Олар тестіге дайындалу тиімділігін арттырып, тесті кезінде өзіңді ойдағыдай ұстауға көмектесіп қана қоймайды, сонымен қатар ой жұмысы дағдыларын дамытуға, маңызды кездерде өзіңді жұмысқа жұмылдыруға, өзіңнің эмоцияларыңды қолға алуға көмектеседі. ҰБТ рәсімі ойыңды әбден жинақтап, бар назарыңды соған аударып, мұқият және ұқыпты болуды, бір тапсырмадан екіншісіне жылдам көше білуді талап етеді.
Тесті тапсыру процесін психологиялық қамтамасыз ету мәселесін талқылай отырып, оның 3 кезеңін атап өту қажет:
1. Тестіге дайындық, тесті алдында оқу материалын зерделеу;
2. Тестілеу алдындағы мінез-құлқың;
3. Нақты тесті кезіндегі мінез-құлқың.
Емтиханға тиімді дайындалу тәсілдері туралы ұсыныстар
Психология тұрғысынан қалай дайындалу керек
Аса ауыр кездерде басыңды жоғалтып алмас үшін, аса жоғары мақсатқа қол жеткізу үшін өзіңнің алдыңа аса жоғары міндет қойма. Жағдайдың әбден шиеленісуін күтіп отырма. Емтиханға алдын ала, аздап-аздап, бөлшектеп дайындалуға кіріс. Егер күш-жігерің мен ойыңды жинау қиынға соқса, алдымен ең жеңілдерін есте сақтауға тырыс, содан кейін күрделі материалды оқуға көш. Ішкі қобалжуды, шаршағандықты басуға, өзіңді бос ұстауға көмектесетін жаттығуларды күн сайын орында.
Көз шаршаса не істеу керек?
Емтиханға дайындалған кезде көзге көп жүк түседі. Егер көз шаршаса, бүкіл организм шаршады деген сөз: оның емтихан тапсырмаларын орындауға күші жетпейді. Көзге демалыс беру керек. Төмендегі жаттығулардың кез келген екеуін орында:
кезек-кезек жоғары-төмен (25 секунд), оңға-солға (15 секунд) қара;
көзіңмен өзіңнің тегіңді, атыңды, әкеңнің атын жаз;
қашықтағы затқа қара (20 секунд), сосын көз алдыңдағы параққа бірінші оңнан солға қарай, сосын солдан оңға қарай шаршының, үшбұрыштың суретін сал.
Күн тәртібі
Күніңді үшке бөл:
емтиханға күніне 8 сағат дайындал;
спортпен шұғылдан, таза ауада демал, дискотекаға барып билеп кел;
кем дегенде 8 сағат ұйықта; егер қажет деп санасаң түскі астан кейін өзіңе үзіліс жасап, аздап ұйықтап ал.
Тамақтану
Күніне 3-4 рет тамақтану қажет; тамақ нәрлі және дәрумендерге бай болсын. Грек жаңғағын, сүт өнімдерін, балық, ет, көкөніс-жеміс, шоколад же. Тағы бір кеңес: емтихан алдында аса тойып тамақ жеме.
Дайындалатын орын
Өзіңнің жұмыс орныңды дайындап ал. Үстелге сары немесе күлгін түстегі заттар немесе сурет қой, өйткені бұл түстер зияткерлік белсенділікті оятады.
Көп материалды қалай есте сақтауға болады
Материалдарды сұрақ бойынша қайтала. Басында есіңе түсір де, бар білгеніңді қысқаша жазып ал. Содан кейін ғана даталардың, негізгі оқиғалардың дұрыстығын тексер. Оқулықты оқып отырғанда басты, өзекті ойларды түртіп отыр – бұл жауаптың негізгі тармақтары болмақ. Кішкентай парақтарға әр сұраққа жауаптың қысқаша жоспарын құрастырып үйрен. Ертең емтиханға барамын деген күні жауаптың қысқаша жоспарлары бар парақтарыңды қарап шық.
Ойды, ойлау қабілетін қалай дамытуға болады.
1. Ақылды болғың келсе – ұғынықты сұрақ қоюға, бар зейінмен тыңдауға, байыппен жауап беруге және айтар ештеңең болмаса үндемеуге үйрен.
2. Оймен жұмыс істемей білім алуға болмайтындай, бірақ білім болмай ой да болмайды.
3. Ойлау қабілетін дамыту дегеніміз - өз ақылыңды біліммен қуаттау. Білім көзі әртүрлі болуы мүмкін: мектеп, кітаптар, теледидар, адамдар. Олар заттар мен құбылыстар туралы, адамдар туралы ақпарат береді.
4. Ойлау сұрақтан басталады. Барлық жаңа өнертабыстар «Неге?» және «Қалай?» деген сұрақтардың арқасында ашылған. Сұрақ қоюға және оған жауап іздеп үйрен.
5. Дайын стандартты шешімдердің көмегімен қажетті нәтижеге қол жеткізу мүмкін болмаған жағдайда ойлау қабілеті «іске кіріседі». Сондықтан ойлауды дамыту үшін затты немесе құбылысты әр қырынан көре білу, әдеттегіден жаңаның ізін байқау қабілетін қалыптастыру маңызды.
6. Заттың немесе құбылыстың әртүрлі қасиеттерін байқау, оларды өзара салыстыра білу қабілеті – ойлаудың қасиеті.
7. Адам объектінің белгілерін, қырларын қаншалықты көп байқаса, оның ойлау қабілеті соншалықты икемді және дамыған болады. Бұл қасиетті зеректікке арналған ойындармен, логикалық тапсырмалар мен басқатырғыштарды шешу арқылы жаттықтыру қажет.
8. Ойлау мен сөйлеу біртұтас. Ойлауды дамытудың басты шарттарының бірі – оқығанды еркін баяндап беру, пікірталасқа қатысу, жазба тілді белсенді пайдалану, өзің де толық түсінбеген нәрсені басқаға айтып беру.
Есте сақтаудың кейбір заңдылықтары:
1. Есте сақтау қиындығы оның көлеміне кері пропорционалды өседі. Қысқа сөзден гөрі үлкен үзіндіні жаттау анағұрлым пайдалы.
2. Бірдей жұмыс кезінде есте сақталатынның саны қаншалықты көп болса, түсіну деңгейі соншалықты жоғары болмақ.
3. Назар аударып (концентрированно) жаттағаннан бөліп жаттаған жақсы. Қатарынан жаттай бергенше үзілістермен жаттаған, бәрін бірден жаттағаннан аздап жаттаған жақсы.
4. Қайта-қайта жай оқи бергеннен ойша қайталаған анағұрлым тиімді.
5. Егер үлкен және кішкентай екі материалмен жұмыс істесең, үлкеннен бастаған дұрыс.
6. Ұйықтап жатқан адам жаттамайды, бірақ ұмытпайды да.
Жұмысқа қабілеттілікті қалпында ұстау
1. Ой және дене еңбегін кезектестіріп орындау
2. Гимнастикалық жаттығулардан кувырок, свеча, баста тұру сияқты жаттығулар пайдалы, өйткені ми жасушаларына қанның баруы күшейеді.
3. Көзіңді қорға, әрбір 20-30 минут сайын демалыс бер (көзіңді кітаптан алып, қашыққа қара).
4. Теледидар қарауды барынша шекте.

]]>
admin Fri, 16 Oct 2020 11:47:15 +0600
Біздің мекен-жайымыз http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/kontakty/11-bzd-meken-zhayymyz.html http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/kontakty/11-bzd-meken-zhayymyz.html Turkistan oblysy, Maktaral audany, A.Kalybekov a/o, Ulgili auyly, "Ulgili" JOM

 
Uialy bailanys8(72534)5-47-02, 
6-75-61
]]>
Turkistan oblysy, Maktaral audany, A.Kalybekov a/o, Ulgili auyly, "Ulgili" JOM
Uialy bailanys8(72534)5-47-02, 
6-75-61
]]>
admin Fri, 16 Oct 2020 11:47:15 +0600
Мектеп директорының тәрбие ісі жөніндегі орынбасары http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/o-detskom-sade/administraciya/22-mektep-direktoryny-trbie-s-zhnndeg-orynbasary.html http://ulgili-maktaaral.mektebi.kz/o-detskom-sade/administraciya/22-mektep-direktoryny-trbie-s-zhnndeg-orynbasary.html   

Мектеп директорының тәрбие ісі жөніндегі орынбасарлары:

                       

                   Сүндетов Ербол мен Таңбаев Жұмағали


]]>

 


Сүндетов Ербол мен Таңбаев Жұмағали


 

 

 

 

 

 

Аудандық "Күз ханшайымы - 2017" байқауының 

 ІІ - орын иегері  10 - сынып оқушысы Ескендір Жұмагүл

 

 

 

 

 



Бағдаршам 5 - сыныптар арасында сайыс мектепішілік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 


 

 

 "Үлгілі" жалпы орта мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесінде 

мектеп оқушылары арасында өткізілген флешмоб 

 

 

 

 

 

 

"Үлгілі" жалпы орта мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесінде өткізілген

ҚР мемлекеттік Гимн орындау байқауы

 

 

 

ҚР Тәуелсіздігінің 25 жылдығына 

 "Мемлекеттік тарихы" жобасы аясында өткізілген кездесу  

 


16 жасқа толған азаматтарға жеке куәлік тапсыру сәтінен 

 


 

 

 

 

 

"Менің атаулы ағашым" акция аясында 1 - сынып оқушылары 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 "Мамандығым - мақтанышым" атты мамандық таңдау кешіне қатысқан қонақтар: (солдан оңға қарай)

    А.Қалыбеков а/о бас маманы, заңгер Марат Егізбаев, Сырдария университетінің педагогика ғылымдарының кандидаты Бердалиев Піллә, Мақтарал аудандық қорғаныс істері жөніндегі бөлім бастығының орынбасары лейтенант Сүндет Мұхит, жазушы Құдияров Боранбай, ұстаз, ақын Мырзасейт Тастан қажы, жеке кәсіпкер Төлемисова Сұлушаш, А.Қалыбеков а/о әкімінің орынбасары Елшібаев Нұрғали, аудандық кәсіпкерлікті дамыту бөлімінің бас маманы Абдірахманов Қанат, А.Қалыбеков а/о кітапхана қызметкері Мусалина Жайсан.

 


 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 


 

 


 

 


 

 

 5 сынып оқушы қыздарының флешмоб биі


 

 

 

 

 

 

"Тәрбиенің ең тамаша мектебі - отбасы" деген тақырыпта ата-аналармен пікірталас өткізілді.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 "Сынып жетекші - тәрбие жүйесінің негізгі ұйытқысы" атты сынып жетекшілер бірлестігі арасындағы сайыс өтті. 


 

 

 

 

 

 

 

 

Педагог-психолог Ж.Мауленбаева мен біргелікте
6 "А" сынып оқушыларының ата-аналарымен өткізілген тренинг 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аудандық ішкі істер бөліміне ұйымдастырылған саяхат сәтінен

 

 

 

 

 

 

 

"Әкелер мектебі- тәрбие мектебі","Менің ағашым" атты әкелер мен 1 сынып оқушыларының  ағаш отырғызу сәтінен




Ұл балалар жиналысы Әкелер  мектебінің мүшелерінің қатысуымен өтуде



Аудандық білім бөлімінен ұйымдастырылған штаб ата аналармен  өткізген жиналыс сәтінен .Қатысқан қонақтар аудандық  білім  бөлімінің әдіскері Д.Дошманов,мектеп инспекторы Д.Сапарбек,А.Қалыбеков ауылдық округ әкімі М.Битемиров және Жастар ресурстық орталығының психологы  Бақытжан  мырза қатысуымен өткен ата аналар жиналысы сәтінен




"Бәйтерек"Әкелер мектебінің жиналыс өткізу  сәтінен



Ұл балалар арасында "Дана Абай- Абай дара" атты кеш сәтінен 9 сынып оқушылары

"Бәйтерек"әкелер мектебінің 9-11сыныптың ұл балаларымен өткізген  жиналысы


Жігіт сұлтаны-2020 байқауы 5 сынып арасында



Әкелермен  Толағай  сайысы өтті



"Үлгілі" жалпы орта мектебінде Тәуелсіздіктің 30 жылдығына орай "Тәуелсіздік бастауы" атты5"В"сыныбында ашық тәрбие сағаты өтілді. Оқушылардың бойында отанға деген патриоттық сезімі ұяланды



Күзгі балл



Алтын күз сурет байқауыЖол ережесін білейік Аман есен жүрейік



Жас Ұлан ұйымына ант қабылдау



ЕЛІН СҮЙГЕН, ЕЛІ СҮЙГЕН ЕЛБАСЫ!




]]>
admin Fri, 16 Oct 2020 11:47:15 +0600